Падача скаргі
Суб'екты персанальных даных, якія лічаць, што іх правы, свабоды і законныя інтарэсы парушаны пры апрацоўцы персанальных даных, маюць права звярнуцца ў Нацыянальны цэнтр па абароне персанальных даных са скаргай на апрацоўку персанальных даных.
Разгляд такіх зваротаў ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Палажэннем аб Нацыянальным цэнтры абароны персанальных даных, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2021 г. № 422 "Аб мерах па ўдасканаленні абароны персанальных даных".( УКАЗ Президента РБ от 28.10.2021 № 422 "О мерах по совершенствованию защиты персональных данных")
Адпаведныя правы належаць суб'екту персанальных даных незалежна ад законнай падставы апрацоўкі персанальных даных (са згоды або без згоды).
Скарга можа быць накіравана на дзеянні (бяздзеянне), якія непасрэдна закранаюць правы, свабоды і законныя інтарэсы суб'екта персанальных дадзеных, які падае скаргу, на працягу трох месяцаў з дня, калі яны сталі вядомыя асобе, якая накіравала скаргу.
Скаргі могуць быць пададзены ў пісьмовай форме ці ў выглядзе электроннага дакумента.
Скаргі суб'ектаў персанальных даных, пададзеныя ў рубрыцы "Электронны зварот", разгляду не падлягаюць.
СПОСАБЫ СКАРГ
Пісьмовыя скаргі падаюцца наўмысна (кур'ерам) або накіроўваюцца поштай па адрасе: Брэсцкая вобласць, 225444, с. Раздзялавічы, вул. Міра, 35.
Скаргі ў выглядзе электроннага дакумента накіроўваюцца на адрас электроннай пошты: ddu11@gancevichi.edu.by
ПАТРАБАВАННІ ДА СКАРГАЎ
Скаргі падаюцца на беларускай ці расейскай мове.
У скарзе неабходна ўказаць:
прозвішча, імя, імя па бацьку (пры наяўнасці) суб'екта персанальных даных, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
выкладанне істоты скаргі з указаннем дзеянняў (бяздзеяння), якія парушаюць правы, свабоды і законныя інтарэсы суб'екта персанальных дадзеных;
звесткі аб прынятых мерах па аднаўленні парушаных правоў, свабод і законных інтарэсаў суб'екта персанальных даных (у тым ліку са зваротам да аператара (упаўнаважанай асобы), у суд, пракуратуру або іншыя дзяржаўныя органы) або аб адсутнасці такіх мер.
У выпадку накіравання скаргі ў пісьмовай форме ў скарзе павінен быць указаны асабісты подпіс суб'екта персанальных даных.
Да скаргі прыкладаюцца дакументы і іншыя матэрыялы (у тым ліку фатаграфіі, графічныя выявы экрана (скрыншоты)), якія пацвярджаюць парушэнне правоў, свабод і законных інтарэсаў суб'екта персанальных дадзеных, які падае такую скаргу (пры наяўнасці).
Скарга ў форме электроннага дакумента павінна быць засведчана электронным лічбавым подпісам, сфарміраваным з выкарыстаннем закрытага ключа, сертыфікат адкрытага ключа якога выдадзены Дзяржаўнай сістэмай кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.
ТЭРМІНЫ І ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ СКАРГ
Скаргі разглядаюцца не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём іх рэгістрацыі ў Нацыянальным цэнтры абароны персанальных дадзеных.
У выпадку, калі скарга патрабуе дадатковага разгляду і праверкі, гэты тэрмін можа быць падоўжаны Нацыянальным цэнтрам па абароне дадзеных максімум на адзін месяц шляхам апавяшчэння суб'екта персанальных дадзеных, які падаў такую скаргу.
Скарга застаецца без разгляду па сутнасці, калі:
яна не адпавядае патрабаванням да свайго зместу і спосабу падачы;
разгледжаны, разгледжаны або падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага судаводства, або калі ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх скарга.
Рашэнне аб пакіданні скаргі без разгляду па сутнасці прымаецца на працягу 10 працоўных дзён з дня, наступнага за днём яе рэгістрацыі, з апавяшчэннем суб'екта персанальных дадзеных, які звярнуўся з такой скаргай, і ўказаннем матываў прынятага рашэння.
У выпадку пацвярджэння звестак, якія змяшчаюцца ў скарзе аб парушэннях апрацоўкі персанальных даных, Нацыянальны цэнтр па абароне персанальных даных прымае неабходныя меры па абароне парушаных правоў, свабод і законных інтарэсаў суб'екта персанальных даных і паведамляе яго.
У выпадку непацверджання звестак, якія змяшчаюцца ў скарзе аб парушэннях пры апрацоўцы персанальных дадзеных, Нацыянальны цэнтр па абароне персанальных дадзеных адхіляе такую скаргу і інфармуе аб гэтым суб'екта персанальных дадзеных, які падаў скаргу, з растлумачэннем парадку абскарджання такога рашэння.
У выпадку паступлення паўторных скаргаў, якія не змяшчаюць новых абставін, якія маюць значэнне для іх разгляду па сутнасці, перапіска з адпаведным суб'ектам персанальных даных спыняецца з такім паведамленнем. У выпадку паўторных зваротаў па пытаннях, па якіх перапіска з суб'ектам персанальных даных спынена, такія звароты не разглядаюцца (без апавяшчэння суб'екта персанальных даных).
ПАРАДАК АБСКАРДЖАННЯ ВЫНІКАЎ РАЗГЛЯДУ СКАРГІ
Прынятыя па выніках разгляду скаргаў рашэнні Нацыянальнага цэнтра абароны персанальных даных могуць быць абскарджаны ў судовым парадку.
разгарнуць » / « згарнуць